مجله دلتا مجله دلتا .

مجله دلتا

خواص پاپ كورن

براي آشنايي با خواص پاپ كورن اين مطلب را بخوانيد تا با اثرات آن روي دستگاه گوارش، كاهش كلسترول و تنظيم قند خون آشنا شويد و از اين خوراكي مفيد در رژيم روزانه خود بهره ببريد. با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد.

ذرت بوداده يا پاپ كورن جز خوردني‌هاي سالم بوده و منبع طبيعي آنتي‌اكسيدان، فيبر و مواد معدني است كه اثرات مثبتي روي بدن دارند. در اين مطلب مجله دلتا به چند مورد از خواص پاپ كورن اشاره خواهيم كرد. با ما همراه شويد.
سرشار از مواد مغذي
از آنجا كه پاپ كورن از دانه‌هاي كامل است، تمام خوبي‌هايي كه در جوانه، سبوس و دانه‌هاي كامل يافت مي‌شود در پاپ كورن هم وجود دارد. پاپ كورن حاوي ويتامين E ،B، پروتئين، مواد معدني، چربي‌هاي سالم، نشاسته و فيبر است. پس زماني كه پاپ كورن مي‌خوريد، در‌واقع در حال خوردن دانه‌هاي كامل هستيد كه بخش مهمي از برنامه غذايي شما به شمار مي‌روند.

 

خواص پاپ كورن براي دستگاه گوارش
پاپ كورن از ذرت تشكيل شده است كه يك ماده غذايي صد در صد طبيعي و حاوي ميزان زيادي فيبر، ويتامين و مواد معدني است كه نقش مهمي در ناحيه دستگاه گوارش برعهده دارد. فيبر براي تنظيم حركات روده لازم و ضروري است و از بروز اختلالاتي مانند يبوست، پيشگيري مي‌كند. علاوه بر اين، فيبرهاي موجود در ذرت، باعث كاهش التهاب شكمي مي‌شوند.
ميان وعده‌هاي ديگر همچون شكلات‌هايي كه سرشار از فيبر و غلات كامل هستند، ممكن است با شكر شيرين شده باشند تا مزه‌اي بگيرند، اما يك كاسه پاپ كورن ساده، هم طبيعي است و هم سالم و مغذي.

پاپ كورن براي كنترل ميزان كلسترول خون
ذرت بوداده خوشمزه بوده و به راحتي آماده مي‌شود. اما نبايد تصور كنيد كه فاقد ارزش غذايي است. اين دانه‌هاي پف كرده‌ي سفيد جزء مواد غذايي تنظيم كننده‌ي كلسترول خون محسوب مي‌شوند. فيبرهاي غذايي طبيعي موجود در آن باعث تميزي رگ‌ها و شريان‌ها شده و مازاد چربي موجود در آن‌ها را كاهش مي‌دهد. به اين ترتيب نيز جريان خود را بهبود مي‌دهند. پاپ كورن تأثير مثبتي روي دستگاه قلب و عروق داشته و خطر بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي، تصلب شرايين و حملات مغزي و قلبي را كاهش مي‌دهند.

 

سرشار از آنتي اكسيدان
اگر مي‌خواهيد سلول‌هاي شما از پيري زودهنگام در امان بماند. مصرف مواد غذايي سرشار از آنتي‌اكسيدان، يكي از بهترين روش‌هاي مقابله با اثرات مخرب راديكال‌هاي آزاد در بدن است. پاپ كورن مانند عوامل آنتي‌اكسيداني عمل كرده و به اين ترتيب تضعيف سلول‌ها و عوارض مربوط به آن را كاهش مي‌دهد.

خواص پاپ كورن براي تنظيم قند خون
يكي ديگر از خواص پاپ كورن اين است كه حاوي مقدار زيادي فيبر است. اگر در تهيه پاپ كورن به آن قند اضافه نشود مي‌تواند يك ماده غذايي سالم براي افرادي باشد كه از ديابت رنج مي‌برند و لازم است كه قند خون را كنترل كنند. در واقع باز هم پاي فيبرهاي موجود در ذرت در ميان است. اين فيبرها در روند سوخت و ساز بدن دخالت كرده و به تنظيم ميزان قند خون و انسولين كمك مي‌كنند. يك فنجان ذرت بوداده فقط ۳۰ كالري دارد. بنابراين مي‌توانيد بدون نگراني از اضافه وزن از آن استفاده كنيد.

توجه داشته باشيد كه تمام خواص اشاره شده مخصوص پاپ كورن‌هايي است كه به شيوه درست و سالم تهيه شده‌اند. براي تهيه يك پاپ كورن سالم از روغن زيتون يا آفتابگردان استفاده كنيد. چون اين روغن‌ها زودهضم بوده و براي سلامتي بهتر است.


برچسب: تغذيه، سلامتي، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۳:۳۶ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

پياده روي براي سلامتي

پياده روي مزاياي زيادي دارد و ورزشي بسيار ساده و كم هزينه به شمار مي‌رود كه با انجام آن به طور مرتب مي‌توانيد سلامت جسم و روح خود را تضمين كنيد. در مجله سلامتي دلتا مطلب فوايد پياده روي را به طور خلاصه به شما خواهيم گفت.

پياده روي براي كاهش وزن بسيار عالي است، اما مزاياي آن فراتر از اين مساله است؛ از جمله افزايش متابوليسم، بهبود كيفيت خواب، كاهش استرس و بسياري موارد ديگر. در اين مطلب مجله دلتا با فوايد پياده روي آشنا خواهيم شد.

افزايش متابوليسم
سندرم متابوليك كه به افزايش فشار خون، كلسترول، قند خون بالا و چربي دور كمر گفته مي‌شود، از بدترين عوارض جانبي سبك زندگي بي‌تحرك به شمار مي‌رود. اين علائم باعث ابتلا به ديابت، بيماري قلبي و حتي مرگ زودرس مي‌شود. با پياده روي بيش از يك ساعت در روز، احتمال ابتلا به اين سندرم، ۲۹ درصد كاهش مي‌يابد.

 

افزايش كيفيت خواب
هشت ساعت خواب كامل، يكي از مهم‌ترين كار‌هايي است كه مي‌توانيد براي سلامتي خود در نظر بگيريد. پياده روي با سرعت بالا، مي‌تواند تمام آنچه شما نياز داريد، باشد. افرادي كه به طور مرتب ورزش مي‌كنند، از جمله پياده روي، خواب با كيفيت‌تري را تجربه مي‌كنند، نسبت به افرادي كه ورزش شديد انجام مي‌دادند يا وزنه برداري مي‌كنند.

احساس آرامش
اگر استرس داريد، بايد پياده روي كنيد. اكثر افرادي كه در استخر شنا مي‌كنند، از تاثير مثبت و جدي آن بر سلامت روحي و جسمي بهره مي‌برند. پياده روي يكي از سريع‌ترين و موثرترين راه‌هاي كسب آرامش است. يك پياده روي ۱۰ دقيقه‌اي ممكن است به اندازه يك تمرين ۴۵ دقيقه‌اي از نظر كاهش اضطراب و افسردگي موثر باشد. ترشح كورتيزول (هورمون استرس) كاهش پيدا مي‌كند و همچنين به متوقف كردن جريان بي پايان نگراني‌ها از ذهن شما كمك مي‌كند.

فوايد پياده روي در جلوگيري از زوال عقل
پياده روي براي مغز مفيد است. هنگام پياده روي، پاي شما امواج فشار را از طريق شريان‌هايي ارسال مي‌كند كه جريان خون را به مغز افزايش مي‌دهد. پياده روي با كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي شناختي مانند بيماري آلزايمر و انواع ديگر زوال عقل موثر است.

 

بهبود شرايط استخوان‌ها
افزايش تراكم استخوان ممكن است يكي از شگفت‌انگيزترين فوايد سلامتي در پياده روي باشد، كه به خودي خود نكته حائز اهميتي است. افرادي كه استخوان‌هاي قوي‌تر دارند، از پوكي استخوان و همه مشكلات مربوط به آن مانند شكستگي، ناتواني و انقباض ستون فقرات در امان هستند. بهترين راه براي داشتن استخوان‌هاي قوي و سالم، انجام تمرينات ورزشي مانند دويدن، رقصيدن و پياده روي است. برنامه‌هاي پياده روي كه بيش از شش ماه به طول بينجامد با اثرات مثبت در تراكم استخوان لگن همراه است.

فوايد پياده روي در كاهش حملات آسم
اگر آسم ناشي از ورزش را تجربه نكرديد، لازم نيست از ورزش خودداري كنيد. شما فقط بايد در شرايط مطلوب، تمرين مناسب را انتخاب كنيد. پياده روي، همراه با شنا، گلف و دوچرخه سواري تفريحي، احتمال تحريك راه‌هاي هوايي را كاهش مي‌دهد. به طور كلي، به دنبال فعاليت‌هايي باشيد كه مي‌توانيد در هواي معمولي انجام دهيد و به استقامت قابل توجهي نياز نداريد. سرعت لازم براي راه رفتن و نحوه تنفس صحيح را بياموزيد.

اميدواريم با شناخت اين چند مورد از فوايد پياده روي بتوانيد اين ورزش سبك را به برنامه روزانه خود اضافه كنيد و از جسمي سالم برخوردار شويد.


برچسب: تغذيه، سلامتي، ورزش، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۱:۵۴ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

تسكين درد سينوزيت با چند ماده غذايي

ر

سينوزيت نوعي است كه مي‌توانيد با روش‌هاي خانگي و به سادگي آن را كاهش دهيد. در ادامه در مجله سلامتي دلتا به موارد استفاده موادي مانند سير، ليمو، سركه سيب، گوجه فرنگي و ... به طور خلاصه اشاره كرده‌ايم.

سينوزيت مشكل عمومي و شايع است كه تعداد زيادي از بيماران تنفسي را شامل مي‌شود. سينوزيت يك اصطلاح پزشكي به معني التهاب سينوس‌ها است كه معمولا در اثر عفونت‌هاي ويروسي، باكتريايي و يا قارچي در افراد به وجود مي‌آيد. در ادامه اين مطلب مجله دلتا  مي‌توانيد به كمك چند روش ساده به تسكين درد يا درمان خانگي سينوزيت بپردازيد.

آب
آب بهترين مايع براي بيماران سينوسي است. شما بايد هر روز ۲ ليتر آب بنوشيد.

آب نمك
۳ فنجان آب گرم با نصف قاشق چاي خوري نمك مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. سرنگ را با اين مخلوط پر كنيد و دو قطره را داخل سوراخ بيني خود بريزيد.

 

گوجه فرنگي و كرفس
گوجه فرنگي و كرفس را با دقت بشوييد؛ سپس به قطعات كوچك تقسيم، آن را در مخلوط كن بريزيد و كمي آب به آن اضافه كنيد. مي‌توانيد براي طعم بهتر، از ليمو استفاده كنيد كه املاح ضد عفوني كننده اين نوشيدني را افزايش مي‌دهد.

سير
اين روش ساده‌ترين راه براي از بين بردن فشار سينوسي از صورت، گوش و سر است. شما بايد اين مراحل زير را انجام دهيد تا فشار سينوسي برطرف شود. بيني خود را با نمك و آب مقطر شستشو دهيد. سير را پوست بكنيد و به قطعات كوچك ببريد. سير خرد شده را در يك خرد كن بريزيد تا عصاره آن خارج شود. كمي آب به آن اضافه كنيد و عصاره سير را روي يك تكه پنبه بماليد و روي سوراخهاي بيني خود بگذاريد. مخاط بيني را بيرون بريزيد.

زردچوبه و عسل
به نسبت مساوي عسل و پودر زردچوبه له شده را مخلوط كنيد. خوب هم بزنيد. ۲ قاشق چاي خوري از اين مخلوط را غرغره كنيد، اينكار را ۴ تا ۵ بار در روز انجام دهيد.


ليمو
چند قطره عصاره ليمو را به سوراخ‌هاي بيني بريزيد تا مخاط بيني از بين برود، به اين صورت مي‌توانيد به درمان خانگي سينوزيت كمك كنيد.

زنجبيل
شما بايد مراحل زير را براي از بين بردن فشار سينوسي در سر، گوش و صورت خود با عصاره زنجبيل انجام دهيد:

۵۰ گرم زنجبيل، ۵۰۰ ميلي ليتر آب تهيه و زنجبيل پوست كنده شده را خرد كنيد. آن را در داخل قابلمه بريزيد و بجوشانيد. پس از ۱۵ دقيقه، شعله را خاموش و صبر كنيد تا خنك شود. حوله را درون عصاره زنجبيل داغ بياندازيد. صورت خود را با اين حوله بپوشانيد. ۱۰ ثانيه تا ۱ دقيقه صبر كنيد. شما بايد اين مراحل را سه تا پنج بار در روز انجام دهيد.

 

سركه سيب
سركه سيب را با مايعات ديگر مخلوط كنيد. براي رقيق كردن مخاط بيني خود از اين روش‌ها استفاده و مراحل زير را دنبال كنيد. يك فنجان چاي يا آب داغ را با ۲-۳ قاشق غذاخوري سركه سيب مخلوط كنيد. به ميزان دلخواه ليمو يا عسل براي بهتر شدن طعم آن اضافه كنيد. اين مخلوط را ۳ بار در روز بنوشيد.

اگر عفونت‌هاي سينوسي حاد داريد، براي درمان آن بهتر است حتما با پزشك خود مشورت كنيد.


برچسب: بيماري، تغذيه، سلامتي، درمان، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۱:۴۰ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

خواص سياه دانه

سياه دانه خواص زيادي دارد و از آن براي تسكين روماتيسم، درمان سرگيجه، ديابت، صرع، آسم و ... بهره گرفته مي‌شود. با خواندن مجله سلامتي دلتا با ساير خواص آن آشنا خواهيد شد.

سياه‌دانه طعمي تلخ دارد و به عنوان ادويه در مواد غذايي به خصوص انواع ترشي استفاده مي‌شود. اين دانه بومي جنوب غربي آسيا است كه از قديم از آن به عنوان ضد انگل و ضد باكتري استفاده مي‌كردند. نام‌هاي ديگر اين دانه مغذي، سياه‌تخمه، شونيز، شونوز و كمون هندي است. با خواندن اين مطلب مجله دلتا، خواص سياه دانه را بشناسيد و از آن در رژيم غذايي خود بهره ببريد.

خواص درماني سياه دانه
اسيدهاي چرب ضروري فراوان موجود در سياه‌دانه آن را به نوعي ماده غذايي ضد سرطان تبديل كرده كه در حفظ سلامت پوست و مو نيز موثر است. اين دانه، آهن و پتاسيم فراواني دارد و علاوه بر تقويت سيستم ايمني بدن باعث رفع مسموميت خوني و يبوست مي‌شود. افرادي كه بعد از سرماخوردگي مدام عطسه مي‌كنند، مي‌توانند جوشانده مخلوط سياه‌دانه بوداده و روغن زيتون را به مدت يك دقيقه روي پيشاني خود بگذارند. اين مخلوط به آنها كمك مي‌كند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.

درمان بيماري‌ها با سياه دانه
مصرف اين دانه مي‌تواند در پيشگيري بسياري از بيماري‌ها نقش داشته باشد و سبب تسريع در روند درمان برخي از عارضه‌هاي جسمي شود كه در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

تسكين روماتيسم
يك فنجان روغن سياه‌دانه را گرم كنيد. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بماليد و خوب ماساژ دهيد. بعد محل مورد نظر را با يك تكه پارچه پشمي باندپيچي كنيد.


درمان سرگيجه و درد گوش
يك قاشق مرباخوري عسل را با چند قطره روغن سياه‌دانه مخلوط كنيد و هر صبح ناشتا ميل كنيد. اين كار را حداقل تا ۱۱ روز ادامه دهيد.

خواص سياه دانه در درمان اسهال
يك قاشق غذاخوري سياه‌دانه آسياب‌شده را با نصف استكان عصاره تره يا شاهي مخلوط كنيد و پس از صرف غذا در سه وعده بخوريد.

تنظيم قند خون
مصرف ۲ گرم سياه‌دانه در روز ميزان قند خون را كاهش مي‌دهد و مقاومت به انسولين را كم مي‌كند.

جلوگيري از ريزش مو
براي رشد مجدد مو و جلوگيري از ريزش آن، پودر سياه‌دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط كرده و روي پوست سر ماساژ دهيد.

 

درمان ناراحتي‌هاي كبدي
مقداري از پودر سياه‌دانه را با آلوئه‌ورا و عسل مخلوط كرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز يك قاشق مرباخوري از آن را ميل كنيد.

كاهش فشار خون بالا
توصيه مي‌شود افراد مبتلا به فشار خون بالا، دو بار در روز ۱۰۰ يا ۲۰۰ ميلي‌گرم عصاره سياه‌دانه را مصرف كنند. مصرف اين دانه، براي مدت ۲ ماه مي‌تواند سبب كاهش فشار خون شود.

 

زيبايي پوست
ماليدن روغن سياه‌دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت مي‌شود. استفاده موضعي از تخم سياه‌دانه و روغن كنجد براي درمان جوش‌هاي زيرپوستي بسيار موثر است.

التيام دردهاي ميگرني
نصف قاشق سياه‌دانه آسياب‌شده را با نصف قاشق رازيانه و سه تكه ميخك كوبيده‌شده، مخلوط كنيد و با يك ليوان شير بجوشانيد. يك فنجان از اين معجون دارويي را مي‌توانيد در هنگام شروع سردرد و ميگرن بنوشيد. با روغن سياه‌دانه، گيجگاه و شقيقه خود را چرب كنيد تا از سردرد خلاص شويد.


برچسب: تغذيه، سلامتي، طب سنتي، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۴۳:۳۸ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

خوراكي هاي مفيد براي تقويت لثه

با خوردن خوراكي‌هاي مفيد مانند شير، سير، كرفس، پياز و... لثه را تقويت و سلامت اين عضو از دهان را تضمين كنيد. درمجله سلامتي دلتا خواص آن‌ها را به طور خلاصه توضيح داده‌ايم.

براي تقويت لثه اين خوراكي‌ها را بيش‌تر بخوريد
لثه نقش اساسي در دهان  دارد؛ دندان‌ها را ايمن نگه مي‌دارد، استخوان‌هاي فك را حفظ و به طور روزانه با باكتري‌ها مبارزه مي‌كند. اغلب فراموش مي‌كنيم از لثه مراقبت كنيم. در اين مطلب مجله دلتا، خوراكي‌هاي موثر براي تقويت لثه را بشناسيد و آن‌ها را در وعده‌هاي غذايي خود وارد كنيد تا دهاني سالم داشته باشيد.

پياز
پياز يك خوراكي فوق‌العاده براي تقويت لثه است؛ چون باكتري‌هاي دهاني را كه باعث بيماري لثه و كرم‌خوردگي مي‌شود از بين مي‌برد. براي داشتن لثه سالم، سعي كنيد در سالاد، ساندويچ، همبرگر، سوپ و انواع خورشت از پياز زياد استفاده كنيد.

تقويت لثه با استفاده از سبزيجات
سبزيجاتي مثل كلم پيچ و اسفناج سرشار از ويتامين‌ها و مواد معدني سالم و ويتامين C است كه توليد گلبول قرمز خون را افزايش و التهاب را كاهش مي‌دهد.

چاي سبز
چاي سبز آنتي‌اكسيدان فراوان دارد و مي‌تواند به دفع التهاب در بدن كمك كند. كاتچين آنتي‌اكسيدان مخصوص موجود در چاي سبز است كه به لثه در مبارزه با التهاب ناشي از باكتري‌هاي دهاني كه باعث بيماري‌هاي لثه مي شود، كمك مي‌كند.

 

فلفل و مركبات
ويتامين C، در سبزيجاتي چون فلفل و ميوه‌هاي اسيدي مانند پرتقال، كيوي، آناناس و توت‌فرنگي فراوان است كه دراستحكام لثه ها تاثير دارد.

كرفس، هويج و سيب
خوردن غذاهاي ترد براي از بين بردن پلاك بسيار عالي است. غذاهاي سفت و سخت مثل: كرفس، هويج، و سيب بين دندان‌ها و شكاف‌هاي دندان قرار مي گيرند وبه حفظ تازگي دهان و تقويت لثه كمك مي كنند.

شير، ماست و پنير
محصولات لبني خوراكي‌هاي عالي براي تقويت لثه به شمار مي‌روند. چون كلسيم و مواد معدني زيادي دارند كه در تقويت استخوان  ها تاثير دارند. پروتئين موجود در اغلب محصولات لبني به خنثي كردن اسيدهاي دهاني كه توسط باكتري در دهان توليد مي‌شوند، كمك مي‌كنند. اين اسيدها مي‌توانند براي دندان و بافت لثه مخرب باشند.

تقويت لثه با خوردن مرغ
كودكان و بزرگسالان عاشق مرغ هستند. ران، بال و ساق پاي مرغ كلاژن فراواني دارد كه به شما كمك مي‌كند از بيماري‌هاي لثه جلوگيري كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيش‌تر با يكي از غذاهاي حاوي بال مرغ “طرز تهيه بال مرغ كنجدي” را مطالعه كنيد.

 

كره
بسياري از مردم از خوردن كره به دليل كلسترول بالاي آن خودداري مي كنند. كره يكي از بهترين غذاها براي تقويت لثه است. كره غني از ويتامين A، D و K2 محلول در چربي است كه براي سلامت كلي خوب مي‌باشند.

آب
آب، بهترين نوشيدني براي سلامتي دهان است.در محافظت از دندان‌ها در برابر حملات اسيدي كه باعث كرم‌خوردگي مي‌شود، موثر است. همچنين به شستشوي تمام ذرات غذا از دهان و رقيق كردن اسيدهاي توليد شده از باكتري كمك مي‌كند. تا جايي كه ممكن است آب بنوشيد تا لثه‌هاي شما سالم بمانند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيش‌تر با روش محافظت از لثه ها “روش محكم كردن لثه” را مطالعه كنيد.


برچسب: تغذيه، سلامتي، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۶:۰۵ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

طب سوزني چيست؟

طب سوزني شاخه‌اي از طب سنتي است كه به تسكين درد و درمان برخي از بيماري‌ها كمك مي‌كند. براي آشنايي بيش‌تر با اين شيوه درماني مجله سلامتي دلتا را مطالعه كنيد.

طب سوزني واژه‌ ناشناخته‌اي نيست. اين طب با قدمتي ۲۰۰۰ ساله، به  درمان بسياري از دردهاي آزاردهنده‌ كمك مي‌كند؛ دردهايي مثل كمردرد، درد شانه، مچ دست يا حتي دندان‌درد. نزديك به ۴۰ سال است كه از اين طب در ايران استفاده مي‌شود. با ما همراه باشيد، تا با يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي درماني در اين مطلب مجله دلتا آشنا شويد.

روش درمان با طب سوزني
نظريه اصلي طب سوزني وجود كانال‌هاي انرژي است. اين كانال‌ها كل بدن ما را فراگرفته‌اند. انرژي‌ در اين كانال‌ها جريان دارد. هر نقطه از بدن، مربوط به يك عضو يا اندام خاص است. به عقيده متخصصانِ طب سوزني، زماني فرد بيمار مي‌شود كه كانال‌هاي انرژي بسته شوند يا انرژي به‌صورت نامتعادل جريان پيدا كند. طب سوزني راهي براي رفع انسداد و متعادل كردن جريان انرژي است.

با ورود سوزن در بدن، اندورفين در مغز آزاد مي‌شود. اندورفين يك مسكن طبيعي است و به تسكين درد كمك مي‌كند. گاهي اوقات براي تحت تاثير قرار دادن جريان انرژي، سوزن حرارت داده‌ مي‌شود يا طول بيشتري از سوزن را به بدن وارد مي‌كنند.

 

سوزن‌ها چه حسي در ما ايجاد مي‌كنند؟
سوزن مورد استفاده در طب سوزني و سوزن‌هاي تزريقاتي به ترتيب ضخامتي به‌اندازه‌ي ۰٫۳۱-۰٫۱۶ و ۲-۰٫۶ ميلي‌متر دارند. از مقايسه اين اعداد متوجه مي‌شويم ضخيم‌ترين سوزن مورد استفاده در طب سوزني از نازك‌ترين سوزن تزريقاتي بسيار كم‌تر است. دليل اين اختلاف، وجود شياري در سوزن‌هاي تزريقاتي است كه براي تزريق دارو تعبيه شده است، در صورتي كه در طب سوزني داروي به بدن وارد نمي‌شود.

ورود سوزن به بدن، مانند ضربه زدن سوزن خياطي با فشار بسيار كم است. گاهي اوقات ممكن است سوزش، خارش، بي‌حسي يا درد كمي نيز احساس شود. به عقيده‌ متخصصان علت اين احساسات، جاري شدن انرژي در كانال‌ها است.


مراحل درمان
متخصص نقاطي را كه مسدود شده‌ يا تعادل جريان انرژي برهم‌ خورده؛ مشخص مي‌كند. هريك از اين نقاط به عضوي از بدن مربوط است.  در نهايت سوزن‌ها كه بسيار نازك است، در عمق‌هاي مختلف به بدن وارد مي‌شوند.

علت تفاوت در عمق ورودي سوزن‌ها، متفاوت بودن ميزان عدم تعادل جريان انرژي در كانال‌هاست. بنابراين براي بازگرداندن انرژي به حالت اوليه، عمق بيش‌تر يا كم‌تري نياز دارند. مدت درمان در هر جلسه براي افراد مختلف و با در نظر گرفتن مهارت متخصصان، ممكن است از ۱۵ دقيقه تا يك ساعت و حتي چند جلسه تغيير كند.


كاربرد‌هاي طب سوزني
طب سوزني، از تسكين درد تا درمان بيماري‌ها كاربرد دارد. هم‌چنين مي‌‌توان آن را با ساير روش‌هاي درماني تركيب كرد. جالب است بدانيد كه درمان كمردرد به روش طب سوزني دو برابر درمان‌هاي رايج به كاهش درد بيمار كمك مي‌كند، علاوه بر اين به تازگي طب سوزني در درمان تهوع مربوط به بارداري و شيمي‌درماني با نتايج اميدواركننده‌اي همراه بوده است. طب سوزني براي درمان موارد زير هم كاربرد دارد:

درد‌هاي مزمن در ناحيه‌ي سر، ميگرن، كمردرد، دندان‌درد
گرفتگي‌هاي دوران قاعدگي بانوان
سندرم تونل كارپال به معني فشار‌ بر عصب مچ دست كه منجر به بي‌حس شدن سرانگشتان مي‌شود.
آسم، خس‌خس سينه، تنگي قفسه سينه و سرفه
دردهاي ناشي از ترك مواد مخدر
فيبروميالژيا يا درد گسترده در سطح بدن به ويژه درد در عضلات و بافت‌هاي نرم بدن
ميوفاسيال يا دردهاي مزمن ماهيچه‌اي
درد زايمان

 


برچسب: بيماري، سلامتي، طب سوزني، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۹:۲۹ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

خواص كره بادام زميني

كره بادام زميني خواص زيادي دارد و با خوردن آن مي‌توانيد به حفظ سلامت خود كمك كنيد. در مجله سلامتي دلتا  فوايد اين ماده مغذي را بخوانيد.

كره بادام زميني از لذيذترين محصولات تهيه شده از بادام زميني است و حدود يك سوم بادام زميني كشت شده در سراسر دنيا، صرف تهيه كره آن مي‌شود. اين محصول يك خوراكي خوشمزه است كه مي‌توان از آن به عنوان بمب انرژي نام برد. وجود ميزان زياد چربي‌هاي غيراشباع و مواد مغذي ديگر، اين ماده را به يكي از خوراكي‌ها و ميان ‎‌وعده‌هاي مناسب براي لاغري و كاهش وزن تبديل كرده است. در اين مطلب مجله دلتا درباره خواص كره بادام زميني بيش‌تر بخوانيد.
ايجاد احساس سيري
اسيد چرب و پروتئين موجود در كره بادام زميني باعث مي‌شود احساس سيري كنيد. مصرف كره بادام زميني همراه با نان تست يا بدون آن به‌ عنوان صبحانه‌، يا همراه با سيب به‌ عنوان ميان وعده مي‌تواند از پرخوري شما جلوگيري كند. اما هميشه در مصرف كره بادام زميني ميانه‌روي كنيد. بهترين مقدار مصرف كره بادام زميني دو قاشق غذاخوري است.

كاهش خطر ابتلا به ديابت
مصرف كره بادام زميني مي‌تواند خطر پيشرفت ديابت را كاهش دهد. مصرف ۳۱ گرم كره بادام زميني (در حدود ۲ قاشق غذاخوري)، حداقل ۵ روز در هفته مي‌تواند خطر گسترش ديابت را تا ۳۰ درصد كاهش دهد.


كاهش وزن
اگر مي‌خواهيد يك رژيم كم‌كالري بگيريد، مصرف كره بادام زميني مي‌تواند به كاهش وزن شما كمك كند. اين ماده مغذي،‌ پروتئين بيش‌تري نسبت به ساير آجيل‌ها دارد و اين مقدار در دو قاشق غذاخوري چيزي در حدود ۸ گرم است. همچنين به دليل داشتن چربي و فيبر بالا مي‌تواند به‌ عنوان ميان وعده، براي مدت طولاني‌تري شما را سير نگه دارد. درنتيجه ميزان كالري دريافتي در طول روز كاهش پيدا مي‌كند. مصرف ۲۰۰ كالري از كره بادام زميني در مقايسه با مصرف ۲۰۰ كالري نان، بيش‌تر مي تواند شما را سير نگهدارد.

بادام زميني مي‌تواند باعث افزايش سوخت‌و‌ساز بدن شود و افرادي كه به‌طور روزانه ۵۰۰ كالري كره بادام زميني را به مدت ۱۹ هفته مصرف مي‌كنند، ميزان سوخت‌و‌ساز آن‌ها تا ۱۱ درصد افزايش مي‌يابد.


حفظ سلامت ماهيچه و اعصاب
منيزيم يكي از مواد معدني ضروري است كه بيش‌ از ۳۰۰ نوع فعاليت بيوشيميايي بدن را تقويت مي‌كند. كره بادام زميني سرشار از منيزيم است و اين ميزان در حدود ۱۲ درصد از منيزيم مورد نياز بدن در هر وعده مصرفي است. اين موضوع به اين معناست كه كره بادام زميني مي‌تواند به تنظيم دماي بدن، سم زدايي بدن، توليد انرژي، استحكام استخوان، دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبي كمك كند.

ضد سرطان
كره بادام زميني تركيبات ضد سرطاني قوي دارد. مصرف اين ماده در طول هفته، مي‌تواند از بروز سرطان روده در زنان پيشگيري كند. فيتوسترول موجود در كره بادام‌زميني مي‌تواند رشد سلو‌ل‌هاي سرطان پستان، روده بزرگ و پروستات را كاهش دهد و حتي از بروز سرطان ريه در افراد مستعد هم جلوگيري كند.


افزايش بهره هوشي
چربي غيراشباع كه در غذاهايي مانند آجيل يا روغن زيتون وجود دارد، به حفظ سلامت و عملكرد مغز كمك مي‌كند. ويژگي آنتي‌اكسيداني و ضدالتهابي آجيل به كاهش استرس كمك مي‌كند.

‌ ضد كلسترول و تقويت قلب
خواص كره بادام زميني براي كساني كه مستعد ابتلا به بيماري‌هاي قلبي هستند، مفيد است؛ زيرا چربي موجود در بادام‌زميني از نوع چربي‌هاي خوب است. به‌علاوه اين ماده غذايي، فيتوسترول دارد كه ساختاري شبيه به كلسترول موجود در غذاهاي حيواني است؛ با اين تفاوت كه برخلاف كلسترول، فيتوسترول براي سلامت قلب و عروق مضر نيست.


برچسب: تغذيه، سلامتي، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۳:۱۷ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

براي لاغري شكم چه بخوريم؟

با خوردن چند خوراكي مختلف مي‌توانيد چربي هاي شكم و اعضاي ديگر بدن را كم كنيد. در مجله سلامتي دلتا چند مورد از اين خوراكي ها را به شما معرفي خواهيم كرد.

براي لاغري شكم چه بخوريم ؟ شايد شما هم درباره غذاهايي كه نه فقط موجب كاهش وزن، بلكه باعث از بين رفتن چربي‌هاي شكمي مي‌شوند، شنيده باشيد. ممكن است از افرادي باشيد كه غذاهايي را مانند ماهي سالمون، سبزيجات، آووكادو، لبنيات و خشكبار؛ براي لاغر كردن شكم و پهلو در رژيم لاغري خود قرار داده ايد. اين غذاها ميل شما به كربوهيدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشايي شما را تقويت مي‌كنند. در ادامه اين مطلب مجله دلتا، با هم ليست خوراكي‌هايي را كه براي داشتن شكم لاغر مفيد است  بررسي مي‌كنيم تا ببينيم، براي لاغري شكم چه بخوريم؟


روغن نارگيل
اگر مي‌پرسيد كه براي لاغري شكم چه بخوريم بايد گفت مطالعات نشان داده است كه سايز كمر زناني كه طي يك دوره ۱۲ هفته‌اي از مكمل روغن نارگيل در رژيم غذايي‌ استفاده كرده‌اند، كوچك شده است. روغن نارگيل شامل نوعي اسيد چرب اشباع شده به نام اسيد لوريك است كه در بدن به سرعت تبديل به انرژي مي‌شود.


سبزيجات قرمز
دومين پاسخي كه در جواب به سوال براي لاغري شكم چه بخوريم مي‌توان داد اين است كه بگوييم خوراكي‌هاي بنفش و قرمز. زناني كه در يك بازه زماني ۳ ساله رژيم غذايي سرشار از محصولات قرمز، مانند انگور، گوجه، بادمجان و كلم را رعايت مي كنند؛ نسبت به زناني كه رژيم غذايي آن‌ها بيشتر شامل سبزيجات و ميوه‌هاي سبز، زرد يا نارنجي بوده است، چربي شكمي كم‌تري داشته‌اند.

سركه‌ انار
يكي از خوراكي‌هاي مناسب براي لاغري شكم، سركه انار است. مصرف ۳۰ ميلي‌ليتر سركه انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث كاهش ۳٫۷ درصدي چربي شكم و در نهايت لاغري در آن‌ها شده است. همه انواع سركه، اسيد اَستيك دارند كه در هضم نشاسته موثر است و آنزيم لازم براي چربي‌سوزي را تحريك مي‌كنند.


دارچين
براي چربي سوزي شكم دارچين زياد مصرف كنيد. اين ماده در از بين بردن توده‌هاي چربي موثر است. توصيه مي‌كنيم در غذاهاي روزانه خود براي كمي دارچين، به اندازه يك قاشق چايخوري، جا باز كنيد.

زردچوبه
زردچوبه حاوي مولكول‌هايي است كه با جدا كردن قند از خون و تبديل آن به انرژي، مانع ذخيره آن به شكل چربي در ناحيه شكم مي‌شود. روزانه يك قاشق غذاخوري زردچوبه مصرف كنيد. مي‌توان به سوپ، ماست يوناني، انواع اسموتي‌ سبز، سبزيجات تَفت داده شده، تخم مرغ و حتي چاي، زردچوبه اضافه كرد.


شكلات تلخ
شكلات حاوي فلاونوئيد است؛ به همين دليل كساني كه شكلات بيشتري مصرف مي‌كنند، كمر باريك‌تري دارند. نوع شكلات مهم نيست اما شكلات‌ تلخ ۷۰ درصد، حاوي مقدار زيادي فلاونوئيد است كه بر عملكرد انسولين اثر مي‌گذارد. توصيه مي‌كنيم، روزانه حدود ۳۰ گرم شكلات تلخِ ۷۰ درصد مصرف كنيد.

تخم كتان و لاغري
تخم كتان براي كاهش وزن و سوختن چربي هاي شكم بسيار مفيد است. اين ماده خوراكي با دارا بودن فيبر فراوان، به شما احساس سيري مي‌دهد. هر قاشق غذاخوري تخم كتان فقط ۳۶ كالري دارد .فيبر موجود در تخم كتان براي كاهش اشتها مفيد است، فرآيند گوارش را كند و از تبديل شدن گلوكز به قند جلوگيري مي‌كند. تنظيم قند خون در كاهش وزن تاثير دارد زيرا قند اضافه‌ هميشه تبديل به چربي مي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيش‌تر با خواص تخم كتان “تخم كتان، دانه‌هاي كوچك سلامتي” را مطالعه كنيد.


برچسب: تغذيه، رژيم، سلامتي، لاغري، مجله دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۷:۳۴ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

ماسك جوانه گندم

جوانه گندم خواص زيادي براي پوست دارد و ماسك جوانه گندم به عنوان ماسك جوان كننده پوست شناخته مي‌شود. در ادامه اين مطلب با فوايد آن و طرز تهيه يك ماسك جوانه گندم خانگي را به شما توضيح خواهيم داد.

ماسك جوانه گندم يكي از ماسك‌هاي پرطرفدار طبيعي است كه مي‌توانيد آن را به راحتي و بدون صرف وقت و هزينه زياد تهيه كنيد و پوست خود را از خواص بي‌نظير آن بهره‌مند سازيد. در ادامه اين مطلب مجله دلتا طرز تهيه اين ماسك به صورت خانگي و فوايد آن براي پوست را با شما به اشتراك گذاشته‌ايم.

ماسك جوانه گندم
جوانه گندم در تركيبات بسياري از ماسك‌هاي آماده موجود در بازار به كار رفته است. در اين مطلب قصد داريم طرز تهيه يك ماسك جوانه گندم را به صورت خانگي به شما آموزش دهيم تا هيچ نوع اثر مضر مواد شيميايي روي پوست شما نداشته باشد.

 

ماسك جوانه گندم و شير
مواد لازم
پودر جوانه گندم: ۱ قاشق غذاخوري
شير: به ميزان لازم
طرز تهيه
مقداري جوانه گندم آسياب شده را در ظرفي بريزيد و شير را به تدريج به جوانه گندم اضافه كنيد تا مخلوط شير و جوانه گندم به حالت خميري درآيد.

نحوه استفاده
پوست خود را با استفاده از پاك‌كننده‌اي مناسب به خوبي تميز كرده؛ سپس ماسك را از قسمت پايين صورت خود به سمت بالاي صورت بماليد، با حركت‌هاي چرخشي پوست خود را ماساژ دهيد و بعد از ۱۵ دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد. اين ماسك خاصيت شاداب كنندگي و لطافت پوست را به همراه دارد.

فوايد ماسك جوانه گندم براي پوست
ضد‌ لك: جوانه گندم سرشار از ويتامين‌هاي E و C است. از همين‌ رو يك ضد‌ لك قوي به شمار مي‌رود و از ايجاد لكه‌هاي ناشي از آفتاب جلوگيري مي‌كند.
نرم‌كننده پوست: امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهيه انواع كرم‌ها و لوسيون‌هاي بهداشتي استفاده مي‌شود زيرا پودر جوانه گندم، خاصيت نرم و مرطوب‌كنندگي دارد و براي پوست‌هاي خشك بسيار مفيد است.
ضد چروك: از طرف ديگر، از بروز چين‌وچروك‌هاي ريز ناشي از خشكي پوست ممانعت كرده و در واقع  يك ضد چروك قوي به شمار مي‌رود.
ضد جوش: جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتي پوستي موثر است.
چاق كردن صورت: استفاده از ماسك جوانه گندم به دليل دارا بودن فسفر، روي، آهن، اسيدفوليك، كلسيم، يد و منيزيوم و ويتامين‌هاي گوناگون باعث مي‌شود پوست جوان و تازه‌تر شود و در پر و چاق كردن صورت نيز موثر است.
پيش از به كار بردن هر ماده‌اي روي پوست خود حتما با پزشك متخصص مشورت كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب: مد و زيبايي،دلتا،مجله دلتا،مجله مد و زيبايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۵:۵۴ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)

نحوه تركيب رنگ موي عسلي

رنگ موي عسلي داراي طيف‌هاي گوناگوني از جمله عسلي روشن، تيره و عسلي دودي است كه در ادامه اين مطلب فرمول تركيب چند نمونه از رنگ موي عسلي را به شما آموزش خواهيم داد.

تغيير رنگ مو ظاهري جديد به فرد مي‌بخشد. يكي از رنگ‌هاي پيشنهادي ما رنگ عسلي است كه در اين مطلب مجله دلتا فرمول تركيب رنگ موي عسلي در سايه‌هاي مختلف را به شما خواهيم گفت.

تركيب رنگ موي عسلي
رنگ مو عسلي طيف‌هاي مختلف و جذابي دارد كه براي هر رنگ پوست و هر سني مناسب است. اين رنگ مو، زمينه رنگ مناسبي براي درآوردن هايلايت، مش با رنگ‌هاي مختلف و طيف‌هاي رنگي متفاوت است. آرايش مناسب براي اين رنگ، استفاده از سايه‌هاي كمرنگ و رژلب‌هايي از قبيل: صورتي كمرنگ و كالباسي و كرم پودر با رنگ برنز متوسط انتخاب مناسبي است.


رنگ موي عسلي بدون دكلره
براي رسيدن به رنگ موي عسلي بدون دكلره، فقط كافي است يكي از تركيبات بالا را انتخاب كرده و به مدت چهل و پنج دقيقه روي موهاي خود قرار دهيد. البته اين روش براي افرادي كه پايه رنگ موي روشني دارند، مناسب است.

رنگ شماره ۱۲.۰ يك تيوپ كامل + اكسيدان ۹%
رنگ شماره ۱۲.۸۱ يك تيوپ كامل + اكسيدان ۹%
رنگ شماره ۱۲.۸۹ يك تيوپ كامل + اكسيدان ۹%
رنگ شماره  ۱۲.۱۶ يك تيوپ كامل + اكسيدان ۹%
رنگ مو عسلي با دكلره
اگر موهاي تيره، ضخيم و سالمي داريد كه نگران آسيب ديدن آن در برابر دكلره نيستيد، مي‌توانيد از تركيب زير بعد از دكلره، روي موها استفاده كنيد.

بلوند روشن شماره ۷ ده سانت
بلوند طلايي روشن ۸.۳  ده سانت
اكسيدان شماره يك ۳۰ سي‌سي
پايه ۸ يا ۹ دكلره (طلايي خيلي روشن)

رنگ موي عسلي روشن
رنگ موي بلوند عسلي با تناژ بلوند به تمام رنگ پوست‌ها به ويژه خانم‌هايي كه پوست سبزه دارند، مي‌آيد.

بلوند روشن شماره ۸ به مقدار يك دوم
بلوند طلايي روشن شماره ۹.۳ به مقدار يك دوم
اكسيدان ۳ درصد ۵۰ سي‌سي
پايه ۷ يا ۸ دكلره
رنگ موي عسلي تيره
رنگ مو عسلي تيره، مي‌تواند از پايه ۵ شروع شود كه تركيبي از رنگ طلايي و مسي است. اين طيف رنگ براي خانم‌هايي كه دوست دارند گرمي رنگ بيش‌تر باشد مناسب است. البته اگر رنگ پوست شما سبزه است پيشنهاد مي‌كنيم اين مدل رنگ، يعني رنگ عسلي تيره را انتخاب نكنيد.

يك دوم بلوند روشن شماره ۸
يك دوم بلوند طلايي شماره ۷.۳
۵۰ سي‌سي اكسيدان ۳ درصد

تركيب رنگ موي دودي عسلي
و به عنوان آخرين تركيب، ميرويم سراغ رنگ دودي كه در ميان ايرانيان طرفداران زيادي دارد. اين تركيب براي افرادي با پوست روشن مناسب است.

w6 بلوند شكلاتي به مقدار ۲۰ ميل
h7 عسلي روشن به ميزان ۷۰ ميل
c7 دودي روشن به ميزان ۳۰ ميل
وارياسيون نقره‌اي به ميزان ۱۰ سانت
وارياسيون طلايي به مقدار ۵ سانت
اكسيدان با شماره ۹ درصد به ميزان ۱۳۰ ميل
پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي بيش‌تر با تاثير رنگ مو در ظاهر “رنگ مو و تاثير آن در زيبايي چهره” را مطالعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


برچسب: مد و زيبايي،دلتا،مجله دلتا،مجله مد و زيبايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۹:۱۳ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)