مجله دلتا مجله دلتا .

مجله دلتا

۲ اصل مهم برای کاهش شیوع کرونا

ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا شایع شده و در سطح جهانی در حال گسترش است.می‌توان ضریب رو به رشد و شیوع این ویروس در سطح جهان را با رعایت اصول بهداشتی و کاهش سفر ها و گردهمایی‌ها کند کرد.

با وجودی که کرونا ویروس در اکثر  موارد  مغلوب سیستم ایمنی بدن می‌شود اما گاهی هم می‌تواند خطرآفرین باشد و مبتلایان را راهی بیمارستان ها کند. شیوع کرونا و ضریب گسترش آن در کشورهای جهان شگفت انگیز است و شواهد نشان دهنده این است که این بیماری به اغلب کشورهای دنیا راه یافته است.در مجله دلتا به ۲ نکته خیلی حیاتی درمورد جلوگیری از روند رو به گسترش و شیوع کرونا صحبت خواهیم کرد.

 

در گام اول برای مهار و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، هرفرد باید خود و دیگری را ناقل بیماری فرض کرده و طوری رفتار کند که این ویروس را به دیگری منتقل نکند و یا از فرد مقابل نگیرد.به دفعات راه‌های عدم انتقال این ویروس مثل شست و شوی مکرر دست ها،دست ندادن ، روبوسی نکردن و گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه  به ویژه در فضاهای بسته و شلوغ و حتی در خانه از طریق رسانه‌ها  اعلام شده است که باید جدی بگیرید.
در گام بعدی برای مهار کرونا،پرهیز ار تردد های غیر ضرور در شهر و جامعه و ماندن در خانه است که باید متوقف شود. تردد های ضروری و حضور در ادارات و محل کار با رعایت اصول  و نکات بهداشت مانعی ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با این بیماری، “کرونا،راه های پیشگیری” را مطالعه کنید.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله سلامتی دلتا دیدن نمایید


برچسب: سلامتی+دلتا+مجله سلامتی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۶:۲۴ توسط:مجله دلتا موضوع: نظرات (0)