زعفران زعفران

مجله دلتا

با فوايد زعفران آشنا شويد

​زعفران حاوي ويتامين A، اسيد فوليك، مس، پتاسيم، كلسيم، منگنز، آهن، سلنيوم، روي، منيزيم و تيامين است.

خواص زعفران هنگامي كه به مقدار كم استفاده شود، براي سلامتي بسيار مفيد است اما هنگامي كه بيش از حد مصرف شود مي‌تواند عوارض جانبي زيادي مانند استفراغ، خواب آلودگي، كاهش اشتها، حالت تهوع و برخي بيماري‌هاي قلبي را به دنبال داشته باشد. علاوه بر اين، اين گياه ممكن است براي زنان باردار و بيماران دو قطبي مناسب نباشد. در اين نوشتار از مجله دلتا به بررسي فوايد زعفران مي‌پردازيم.

فوايد زعفران
 زعفران داراي مزاياي درماني و بهداشتي فراواني است و به سلامت بدن كمك مي‌كند. در ادامه با برخي از فوايد زعفران آشنا مي‌شويم:

كمك به هضم غذا
زعفران براي كاهش مشكلات مربوط به گاز و اسيديته موثر است و بدين شكل به هضم كمك مي‌كند. علاوه بر اين داراي خواص گرمايشي است و مي‌تواند گرفتگي معده را كاهش دهد. نوشيدن روزانه يك فنجان چاي زعفران مي‌تواند هضم غذا را بهبود ببخشد.

درمان بي خوابي
از زعفران مي‌توانيد براي درمان اختلالات خواب و درمان بي‌خوابي استفاده كنيد. خاصيت آرام بخش زعفران باعث تسكين اعصاب و ايجاد آرامش مي‌شود. اين خصيصه به نوبه خود يك خواب راحت را به دنبال خواهد داشت.

تقويت بينايي
براي بهبود بينايي مي‌توانيد عصاره زعفران را به عنوان مكمل غذايي مصرف كنيد. براي دريافت دوز مناسب با پزشك متخصص خود مشورت كنيد.

بهبود حافظه
زعفران تاثير مثبتي بر يادگيري، تمركز و حافظه دارد. براي بهبود حافظه خود به طور منظم چاي زعفران يا شير زعفران بنوشيد.

مبارزه با افسردگي
زعفران ميزان زيادي كاروتنوئيد و ويتامين B دارد و به افزايش سطح سروتونين و ساير مواد شيميايي در مغز كمك مي‌كند كه به افسردگي مربوط مي‌شود.

درمان آسم
زعفران به افراد مبتلا به آسم كمك مي‌كند و در بهبود تنفس تاثير دارد. التهاب در ريه را كاهش مي‌دهد و باعث مي‌شود كه هوا بهتر از ريه عبور كند. اين تسهيل در تنفس به كاهش شدت حملات آسم كمك مي‌كند.

 

 

با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/11/1 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :