دندان دندان

مجله دلتا

۷ مورد از علائم پوسيدگي دندان

با شناخت علائم پوسيدگي دندان، از بروز مشكلات جدي و پرداخت هزينه‌هاي هنگفت براي درمان آن جلوگيري كنيد. در ادامه با مجله سلامتي  به 7 مورد از نشانه‌هاي دندان پوسيده اشاره مي‌كنيم.

پوسيدگي دندان شايع‌ترين بيماري دهان و دندان به شمار مي‌رود كه مشكلات متعددي به همراه دارد. اگر اين عارضه به موقع درمان نشود، مي‌تواند باعث از بين رفتن عصب دندان و مشكلات جدي بسياري شود. توصيه مي‌كنيم با آگاهي از نشانه‌هاي پوسيدگي، مانع ايجاد مشكلات و صرف هزينه‌هاي بيشتر شويد. در اين مطلب مجله دلتا با علائم پوسيدگي دندان آشنا خواهيم شد.

دندان درد طولاني مدت
دندان درد، اغلب يكي از علائم پوسيدگي دندان است؛ به ويژه مواقعي كه دندان صدمه ديده با چيزي تماس پيدا مي‌كند. درد اغلب يك نشانه است و مي‌تواند در خود دندان يا لثه زير دندان باشد. اين دردها ممكن است گاهي تند و تيز و شديد و گاهي هم خفيف و تپشي باشند كه هر دو حالت نشانه پوسيدگي است.

احساس درد هنگام غذا خوردن
اگر هنگام غذا خوردن احساس درد ناگهاني مي‌كنيد، علت آن مي تواند عفونت لثه، ترك خوردن يا پوسيدگي دندان باشد. با لمس ناحيه مورد نظر مي‌توانيد شدت درد را بسنجيد؛ اگر از شدت درد نتوانيد به دندان خود دست بزنيد، بايد براي معاينه به دندان پزشك مراجعه كنيد.

 

بو و مزه بد دهان
پوسيدگي به حفره‌هاي كوچك و عفوني گفته مي‌شود كه درون دندان به وجود مي‌آيد و محل مناسبي براي انباشت تكه‌هاي غذا و رشد باكتري‌ها است. اين عارضه در اثر تجمع مواد اسيدي و قندي به وجود مي‌آيد. باكتري‌ها مي‌توانند وارد اين حفره شده و باعث بو و مزه بد دهان شوند.

احساس ناخوشايند در برابر تغيير دما
دندان پوسيده و عفوني حساسيت زيادي به دما دارد؛ مساله‌اي كه خوردن و نوشيدن را ناخوشايند و دردناك مي‌كند. هر كدام از دندان‌ها درون خود يك عصب و يك رگ دارند كه با خون‌رساني، به رشد و عملكرد دندان كمك مي‌كند. وقتي پوسيدگي وسعت پيدا كند و به عصب نزديك شود، عصب مي‌تواند تغيير دما را راحت تر احساس كند.

تيرگي دندان
بعضي پوسيدگي‌ها بر سطح دندان و به شكل يك حفره ظاهر مي‌شوند؛ اما برخي شكل يك نقطه يا لكه دارند. ظاهر شدن لكه‌هاي سياه، قهوه‌اي يا سفيد رنگ روي دندان اغلب نشانه پوسيدگي آن است، گرچه اين لكه‌ها مي‌توانند طبيعي هم باشند. اگر لكه روي دندان نرم يا چسبنده باشد، احتمالا يكي از علائم پوسيدگي دندان است. در بعضي موارد، پوسيدگي ممكن است باعث تيره شدن كل دندان يا افزايش احتمال شكستن آن شود.

 

خونريزي هنگام مسواك زدن
پوسيدگي مي‌تواند باعث خونريزي هنگام مسواك زدن شود كه علت آن تحريك شدن لثه از سوي عصب آسيب ديده است. خونريزي‌هاي مكرر ممكن است نشانه بيماري لثه يا يك پوسيدگي عميق باشد. اگر پوسيدگي بزرگي در خط لثه وجود داشته باشد، ممكن است مواد غذايي در پوسيدگي گير كنند و باعث صدمه ديدن لثه شود. اگر پوسيدگي خيلي بزرگي در دندان داشته باشيد، ممكن است خود دندان خونريزي كند.

التهاب لثه
در بعضي موارد ورم لثه يكي از علائم پوسيدگي دندان است، گرچه اين ورم ممكن است دردناك نباشد. اگر پوسيدگي خيلي عميقي در دندان وجود داشته باشد، باعث صدمه ديدن، از بين رفتن يا عفوني شدن عصب خواهد شد. اين عفونت موجب التهاب لثه مي‌شود.

در صورت مشاهده هر يك از علائم گفته شده، حتما به پزشك مراجعه كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نحوه مراقبت از دندان “نكاتي در مورد حفظ سلامت دندان‌ها” را مطالعه كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/19 ساعت: ۱۶ توسط:deltahealth :

۷ مورد از علائم پوسيدگي دندان

تبخال ظاهري ناخوشايند در چهره فرد به وجود مي‌آورد. براي رفع اين عارضه مي‌توانيد از روش‌هاي خانگي بهره ببريد كه در اين مطلب به 5 مورد اشاره كرده‌ايم. با مجله سلامتي همراه باشيد.

تبخال معمولا همان عفونت ويروسي به فرم جوش‌هاي ملتهب است كه اطراف لب ايجاد مي شود. اين جوش‌ها مي‌توانند با يكديگر لايه‌اي ضخيم ايجاد كنند و پهناي زيادي داشته باشند. بعد از اين كه جوش‌ها مي‌تركند، تبخال شكل مي‌گيرد. اين عارضه معمولا در عرض دو تا چهار هفته ناپديد مي‌شود، به طوري كه هيچ اثر زخمي از آن باقي نمي‌ماند. در اين مطلب مجله دلتا، چند روش خانگي براي درمان تبخال را به شما خواهيم گفت.


درمان تبخال با يخ
يخ مي‌تواند التهاب، قرمزي و درد ناشي از تبخال را از بين ببرد. قالب يخ را در يك پارچه تميز بپيچيد و سپس آن را به مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه روي قسمت مورد نظر قرار دهيد.

اين كار را هر سه الي چهار ساعت يكبار تكرار كنيد.

 

سير
سير داراي آنزيم‌هايي است كه خواص ضد باكتريايي، ضد ويروسي و ضد قارچي دارند، به درمان تبخال كمك مي‌كنند و خواص ضد التهابي آن‌ها مي‌تواند ورم و التهاب را كاهش دهد.

يك حبه سير را نصف كرده، آن را روي ناحيه مورد نظر قرار دهيد و ۱۰تا ۱۵ دقيقه صبر كنيد. اين فرآيند را سه تا پنج بار در روز تكرار كنيد.

ريشه شيرين بيان
گياه شيرين بيان براي درمان تبخال بسيار مناسب است و همچنين داراي يك ماده فعال است كه به آن گليسيريزين مي‌گويند؛ اين ماده داراي خواص ضد التهابي و ضد ويروسي است.

يك قاشق غذاخوري از پودر ريشه شيرين بيان را با نصف قاشق چاي‌خوري آب مخلوط كرده، آن را روي تبخال بگذاريد و چند ساعت صبر كنيد. اين كار را چند بار در روز انجام دهيد.

همچنين مي‌توانيد چاي ريشه شيرين بيان يا مكمل آن را ميل كنيد. اگر مستعد تبخال زدن هستيد، اين گياه را بخوريد تا احتمال تبخال زدن شما به حداقل برسد.

نكته: اگر فشار خون بالايي داريد، از مصرف ريشه شيرين بيان خودداري كنيد؛ زيرا فشار خون را افزايش و پتاسيم را كاهش مي‌دهد.

 

بالم ليمو
بالم ليمو بهبود تبخال را تسريع، التهاب آن را كاهش مي‌دهد و از پخش شدن عفونت‌ها جلوگيري مي‌كند. بالم ليمو حاوي تركيبات ضدويروسي است.

دو قاشق چاي‌خوري برگ ليموي خشك شده را با يك ليتر آب داغ به مدت ده دقيقه مخلوط كنيد؛ سپس سه تا چهار فنجان از آن را در روز بنوشيد. مي‌توانيد كمي از آن را روزي سه تا پنج بار روي تبخال بزنيد.

درمان تبخال با شير سرد
شير، حاوي ايموگلوبين‌هايي است كه از تبخال زدن جلوگيري مي‌كند. ايمونوگلوبولين دسته‌اي از مولكول‌هاي موجود در سيستم ايمني است. علاوه بر آن نوعي چربي به نام مونوكاپرين در شير است كه خواص ضدويروسي دارد. شير سرد همچنين احساس ناراحتي حاصل از تبخال را  كاهش مي‌دهد.

يك پد را درون شير سرد فرو ببريد، آن را به ناحيه مورد نظر بچسبانيد و ده دقيقه صبر كنيد. اين كار را يك يا دو بار در روز انجام دهيد. جدا از اين روش، نوشيدن شير هم براي رفع تبخال مفيد است.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/19 ساعت: ۱۶ توسط:deltahealth :

دندان درد نشانه چه بيماري‌هايي است؟

احساس درد در ناحيه فك و صورت، هميشه نمي‌تواند نشانه درد دندان باشد. ممكن است علت آن بيماري ديگري باشد كه عصب‌هاي دندان را تحريك كرده است.

عموماوقتي احساس دندان درد مي‌كنيم، اولين حدس ما پوسيدگي دندان است. اما جالب است بدانيد كه هميشه منشا دندان درد، پوسيدگي دندان نيست؛ بلكه ممكن است اختلال در سلامت اندام‌هاي ديگري باعث شود در ناحيه فك و دندان احساس درد داشته باشيد. سينوزيت، زونا و سكته قلبي  گاهي دردهايي ايجاد مي‌كنند كه ممكن است با دندان درد اشتباه گرفته شود؛ بنابراين بهتر است طبق توصيه پزشكان، هر شش ماه يا حداكثر سالي يك بار، به دندانپزشك مراجعه و از وضعيت سلامت دندان‌هايتان اطمينان پيدا كنيد. در اين مطلب مجله دلتا، با منشا دردهايي كه ممكن است باعث دندان درد شوند، آشنا مي‌شويد.

۱.سينوزيت
التهاب سينوس‌هاي فك بالا يا همان سينوزيت، مي‌تواند باعث تحريك ريشه دندان‌هاي فك بالا شود و ما به اشتباه تصور كنيم دليل اين درد، پوسيدگي دندان است. ارتباط نزديك ريشه دندان‌ها و سينوس‌هاي فك بالا، باعث اين اشتباه مي‌شود. البته دردهاي سينوسي را از راه‌هاي ديگري هم مي‌توان تشخيص داد. اگر با انگشت، زير چشم و دو طرف بيني را فشار دهيد و احساس درد كنيد، مي‌توانيد تا حدودي مطمئن شويد كه پوسيدگي دندان باعث اين درد نشده است.

 

۲. بيماري زونا
زونا يك بيماري عفوني است كه فعال شدن مجدد ويروس آبله مرغان در بدن، باعث به وجود آمدن آن مي‌شود. دردهاي ناشي از اين بيماري عموما صورت و گردن را درگير مي‌كنند. دليل اين درد، تحريك عصب‌هاي دندان‌هاي فك پايين و بالا است كه گاهي باعث ايجاد درد در ساير نواحي صورت مي‌شود.

۳.سكته قلبي
اگر از سلامت دندان‌هاي خود اطمينان داريد اما در ناحيه فك پايين سمت چپ احساس درد داريد، حتما آن را جدي بگيريد؛ چرا كه ممكن است ازنشانه هاي اوليه سكته قلبي باشد.

 

البته گاهي استرس و فشارهاي رواني هم باعث تحريك عصب‌هاي دندان و در نتيجه دندان‌درد مي‌شود؛ بنابراين وقتي احساس دندان درد مي‌كنيد، به اين احتمالات هم دقت كنيد. بهترين كار اين است كه به طور مرتب به دندانپزشك مراجعه و از سلامت دندان‌هاي خوداطمينان پيدا كنيد تا در صورت احساس درد، راحت‌تر دليل آن را تشخيص دهيد و به پزشك متخصص مراجعه كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/11/15 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

علت بوي بد دهان و روش هاي درمان آن!

چرا اينقدر آدامس مي‌جويد؟ دهان‌تان بو مي‌دهد؟ علت بوي بد دهان چيست؟ درمان خانگي اين مشكل چگونه است؟ چرا خجالت مي‌كشيد؟ همه چيز را به مجله سلامتي دلتا بسپاريد؛ با ما همراه باشيد.

چرا جلوي دهان‎تان را گرفته‌ايد؟ علت بوي بد دهان چيست؟ آيا درمان بوي بد دهان با روش هاي خانگي مؤثر است؟ شايد اين مشكل و بيماري بيشتر از همه به دليل رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان و موارد ساده مثل مسواك نزدن به صورت مرتب و روزانه باشد البته گاهي اوقات هم موضوع به اين سادگي ها نيست؛ بعد از سرطان دهان، حالا نوبت به رفع بوي بد دهان و مشكلات ناشي از آن مي‌رسد؛ با مجله دلتا همراه باشيد.

 

علت بوي بد دهان چيست؟ 
دلايل بوي بد دهان چيست؟ همانطور كه گفتيم، شايد اولين گزينه ها رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان باشد. معمولا علت اين مشكل باكتري‌ هايي است كه در دهان شما وجود دارند.

زماني كه غذا مي‌خوريد، تكه‌ هاي غذا بين دندان‌ هاي شما گير مي‌كند؛ نخ دندان را فراموش مي‌كنيد؛ درنتيجه باكتري‌ ها روي اين غذا ها رشد كرده و باعث آزاد شدن تركيبات گوگردي بدبو در دهان مي‌شوند. البته بيماري هاي خاص مثل مشكلات معده ( بازگشت اسيد به مري ) يا خراب بودن دندان ها هم در اين مسئله تأثير گذار هستند؛ بيشتر از اين منتظرتان نمي‌گذاريم، بياييد تا با هم اين علت ها را بررسي كنيم:

بوي بد دهان ناشي از چيست؟ 
بوي بد دهان ناشي از معده
شروع رژيم غذايي جديد مثل رژيم كتوژنيك
جرم و فساد دندان ها
زخم هاي دهاني
عفونت هاي دهاني مثل سرطان دهان
تميز كردن دندان ها به روش غلط
استرس يا افسردگي
روزه داري و خالي ماندن معده
مصرف الكل و سيگار
چرخه قاعدگي نامنظم در خانم ها
تداخل دارو ها
عفونت بيني و گلو
خوردن غذا هاي بودار با سير و پياز


علائم بوي بد دهان 
اين مشكل در ظاهر ساده است و اولين علامت و نشانه آن همان بوي بدي است كه از دهان شما خارج مي‌شود كه البته بيشتر اوقات اطرافيان را آزار مي‌دهد، بدون اينكه شما متوجه اين مسئله شويد؛ علائم بوي بد دهان چيست؟ با ما همچنان همراه باشيد.

خونريزي لثه ها
پلاك روي دندان
گره هاي لنفاوي متورم
گلو درد
خشكي دهان و گلو
زبان خشك و سفيد
اگر احساس كرديد كه دچار اين مشكل شده‌ايد، اول از همه اين نشانه ها را چك كنيد و درپي علت به وجود آمدن اين مشكل باشيد، اگر دندان خراب، مشكلات معده يا بيماري خاصي نداشتيد، اين راهكار هاي درماني مي‌توانند به رفع بوي بد دهان شما كمك كنند، با ما همراه باشيد.

 

درمان بوي بد دهان با راهكار هاي خانگي 
دهان شما بو مي‌دهد؟ چرا خجالت مي‌كشيد؟ از بين بردن بوي بد دهان كار بسيار ساده‌اي است؛ همه چيز در آشپزخانه شما مهيا است، از آب و چاي گرفته تا ادويه هاي معطر و پوست ميوه ها. شما كدام روش و درمان خانگي را براي رفع بوي بد دهان بيشتر مي‌پسنديد؟ صبر كنيد! قبل از اينكه گزينه خاصي را در نظر داشته باشيد، ادامه اين مطلب را حتما بخوانيد.

رفع بوي بد دهان با چاي
خوردن چاي يك روش فوري و ساده براي درمان بوي بد دهان است؛ همانطور كه مي‌دانيد، چاي سبز آنتي اكسيدان هاي طبيعي زيادي دارد كه براي از بين بردن توكسين هاي بدن مفيد است؛ البته اين مسئله در انواع چاي مثل چاي سياه هم وجود دارد، پلي فنول هاي موجود در چاي سبز و سياه در مقابل باكتري هايي كه بوي بدي در دهان ايجاد مي‌كنند، مثل يك سپر دفاعي است، اين روش درماني براي زماني كه شما غذا هاي بودار با تركيب سير و پياز خورده‌ايد، بسيار مناسب است.

رفع بوي بد دهان با آب
به احتمال زياد براي بيشتر ما اين اتفاق افتاده است كه صبح ها با بوي بد دهان مواجه شويم، دليل اصلي اين حالت، معده خالي و صبحانه نخوردن است. اگر وقت كافي براي خوردن وعده صبحانه را نداريد، صبح ها دو ليوان آب ميل كنيد؛ همين يك ليوان آب خوردن ساده مي‌تواند معده شما را نجات دهد و بوي بد دهان را رفع كند.

جوش شيرين
شاه ماده غذايي در خانه كه مي‌تواند به جنگ ميكروب هاي دهان شما برود. جوش شيرين به عنوان يك ماده بي كربنات شناخته شده است و يك راه حل درماني عالي براي رفع بوي بد دهان است. استفاده از اين ماده، كمك مي‌كند تا سطوح اسيدي كه باعث بوي نامطبوع در دهان مي‌شوند، متعادل شود؛ به اين ترتيب، بسياري از باكتري هاي دهان از بين مي‌روند. شما مي‌توانيد هفته‌اي يك بار با جوش شيرين مسواك بزنيد.

دانه هل و دارچين
دهان‌تان بو مي‌دهد؟ چوب دارچين با هل بجويد. اين دو ادويه خوشبو كننده دهان هستند، استفاده از دمنوش هل و دارچين با عسل مي‌تواند به درمان و رفع اين مشكل كمك كند.

گياه ميخك
ميخك را به طور معمول، به عنوان داروي طبيعي براي دندان درد مي‌شناسند البته بايد يك گزينه درماني ديگر را هم به خواص اين گياه اضافه كنيم؛ ميخك ضد باكتري است و مي‌تواند نفس شما را خوشبو و بوي بد دهان را رفع كند.

 

سركه سيب
سركه سيب با خاصيت ضد التهابي اش مي‌تواند شما را از شر بوي بد دهان نجات دهد؛ براي اين منظور، مي‌توانيد تركيب سركه سيب با جوش شيرين را امتحان كنيد. سركه سيب را در يك ليوان آب بريزيد و حدود ۱۰ ثانيه دهان خود را با آن بشوييد.

مخلوط ماست و جعفري
شايد براي شما تعجب آور باشد اما مخلوط ماست و جعفري هم مي‌تواند به جنگ باكتري هاي دهان و دندان برود. در ميان انواع مختلف از سبزي خوردن ها، جعفري عطر و طعم ديگري دارد و البته مقدار كلوروفين موجود در آن هم بالا است و مي‌تواند به عنوان يك ماده ضد التهاب دهان شما را ضد عفوني كند.

ماست به عنوان يك ماده ضد عفوني كننده و پروبيوتيك باكتري مفيدي به نام «لاكتوباسيلوس» دارد. تركيب اين دو ماده غذايي با هم مي‌تواند سلامت و بهداشت دهان و دندان هاي شما را تضمين كند.

رفع بوي بد دهان هنگام صبح با شير
چرا آدامس مي‌جويد؟ اگر سير و پياز خورده‌ايد و بوي بد آن شما و اطرافيان‌تان را آزار مي‌دهد، يك ليوان شير بنوشيد تا براي هميشه با اين مشكل خداحافظي كنيد. البته اين درمان خانگي براي كساني كه با مشكل بوي بد دهان در هنگام صبح مواجه هستند، هم كاربرد زيادي دارد.

پرتقال
پرتقال يك ميوه سالم و خوشمزه است كه باعث ميكروب كشي محيط دهان مي‌شود. يكي از دلايل اين بيماري، كمبود بزاق دهان است؛ ويتامين c موجود در اين ميوه اين مشكل را حل كرده است، خوردن پرتقال علاوه بر اينكه نفس شما را خوشبو مي‌كند، باعث توليد بزاق بيشتر در دهان مي‌شود البته تمام اين خاصيت را مديون ويتامين c موجود در پرتقال هستيم.

نمك زينك
اصولا موادي كه مقدار كمي گوگرد دارند، محيط دهان را پاكيزه و عاري از ميكروب مي‌كنند. نمك زينك (Zinc salts) در برخي از دهان‌ شويه ‌ها و آدامس ها وجود دارد. اين ماده هم مثل ديگر مواد غذايي مي‌تواند با بوي بد دهان مقابله كند.

دست خودتان را از جلوي دهان‌تان برداشته‌ايد؟ فكر مي‌كنيم حالا كه به پايان اين مطلب سلامتي رسيده‌ايم، حداقل يكي از اين درمان هاي خانگي را امتحان كرده باشيد، چيزي كه براي ما اهميت دارد، زيبايي و سلامتي هميشگي شما است.

همچنين بخوانيد:
علت تلخي دهان چيست؟


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/10/2 ساعت: ۱۴ توسط:deltahealth :

ترفند هاي سفيد كردن دندان ؛ بليچينگ خانگي؟!

سفيد كردن دندان در خانه! راز زيبايي و سفيدي دندان ها در آشپزخانه شما است؛ باور نمي‌كنيد؟ با مجله سلامتي همراه باشيد.

سفيد كردن دندان در خانه! راز لبخند زيبا در خانه شما است؛ اصولا داشتن دندان هاي سفيد، سالم و زيبا يكي از اصول جذابيت در افراد تلقي مي‌شود؛ اين مسئله تا جايي مهم است كه بسياري از افراد حاضر هستند هزينه هاي هنگفتي را صرف جراحي زيبايي دندان كنند، غافل از اينكه مي‌توانند در خانه خودشان بليچينگ طبيعي انجام دهند.

بگذاريد اين گونه بگوييم كه هيچ كس دندان زرد را دوست ندارد، اگر دندان هاي شما از بهداشت و سلامت كافي برخوردار نباشند، در زيبايي و اعتماد به نفس تان تأثير منفي مي‌گذارند. نگران نباشيد؛ مجله دلتا اين مشكل را حل خواهد كرد؛ با ما همراه باشيد.

 

چرا دندان ها زرد مي‌شوند؟ 
شايد اولين دلايل آن مصرف بيش از حد چاي و قهوه باشد البته استعمال دخانيات به خصوص سيگار هم در اين مسئله بي‌تأثير نيست. درواقع، علت زردي يا تيرگي دندان ها وجود لكه هاي مزاحم سطح دندان يا قسمت هاي پايين تر آن است؛ البته مسواك نزدن و رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان هم مي‌تواند رنگ دندان ها را تيره تر يا زرد تر كند.

علت زردي دندان 
نازك شدن ميناي دندان
خشكي دهان (كم بودن بزاق دهان)
مصرف آنتي‌ بيوتيك
مصرف بيش از حد فلورايد
عوامل ژنتيكي و …


سفيد كردن دندان در خانه 
بليچينگ طبيعي در آشپزخانه شما است؛ پس چرا هزينه هاي هنگفتي را صرف زيبايي دندان هاي خود مي‌كنيد؟ از اين به بعد با اين روش هاي خانگي، دندان هاي زيباتري خواهيد داشت.

مسواك زدن ، سفيد كننده طبيعي دندان
اولين سفيد كننده طبيعي دندان، مسواك است. بهتر است اين عادت بهداشتي را در خودتان ايجاد كنيد كه بعد از ميل كردن هر وعده غذايي حتما دندان هاي خود را مسواك بزنيد؛ البته بهتر است براي سالم ماندن دندان ها از شر پوسيدگي، تا حد ممكن، مصرف قهوه و نوشيدني هاي كافئين دار و اسيدي را كم كنيد؛ چه گزينه پيشنهادي بهتر از آب!

مصرف جوش‌ شيرين و آب اكسيژنه
هيدروژن‌ پروكسيد يا آب اكسيژنه يك اكسنده‌ آنتي‌باكتريال است كه پاك‌كننده‌ قوي و بسيار عالي براي دهان و لثه محسوب مي‌شود؛ با مصرف اين ماده به همراه جوش شيرين مي‌توانيد به جنگ جرم ها و باكتري هايي برويد كه روي سطح دندان هاي شما جا خوش كرده‌اند. شما با مخلوط اين مواد مي‌توانيد يك دهان‌شويه طبيعي داشته باشيد البته اين محلول خانگي را مي‌توانيد از داروخانه هم تهيه كنيد.

سفيدي دندان با روغن نارگيل
روغن نارگيل غرغره كنيد؛ استفاده از اين روغن گياهي بعد از مسواك زدن براي دندان هاي معجزه مي‎كند، يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل را به مدت ۵ تا ۲۰ دقيقه روي دندان ها قرار دهيد يا چند قطره از آن را به خميردندان‌ خود اضافه كنيد و با آن دندان هاي خود را مسواك بزنيد.

 

سركه‌‌ سيب ، بليچينگ طبيعي دندان
سركه‌ سيب يك آنتي ‌باكتريال طبيعي است كه دهان و دندان شما را تميز مي‌كند البته مصارف زيبايي اين ماده طبيعي بسيار زياد است؛ مثلا با استفاده از سركه سيب مي‌توانيد موخوره را درمان كنيد. اين ماده در پاك كردن لكه‌ هاي ناشي از قهوه و نيكوتين بسيار مفيد است. سركه‌ سيب با خاصيت اسيدي كه دارد، پلاك يا ساير مواد چسبيده به دندان‌ ها را تجزيه مي‌كند. PH سركه‌ سيب لكه‌ هاي دندان را نابود مي‌كند.

سفيد كردن دندان با زغال
زغال فعال نوعي زغال است كه روزنه ‌هاي بسيار ريز دارد و مي‌تواند مواد مايع مانند آب را از داخل خود عبور دهد. زغال فعال مي‌تواند سموم بدن را پاكسازي كند و با جذب پلاك‌ ها و ذرات ميكروسكوپي كه عامل لك دندان‌ ها هستند، باعث سفيد شدن آن ها شود.

البته براي سفيد كردن دندان ها مي‌توانيد از زغال چوب هم استفاده كنيد؛ به اين صورت كه مقداري پودر زغال چوب را به خمير دندان خود اضافه كنيد و با اين تركيب جادويي دندان هاي‎تان را مسواك بزنيد.

شكلات تلخ
سياهي كه سفيد مي‌كند، بله درست شنيديد. يك قطعه شكلات تلخ حاوي تئوبرومين است كه ميناي دندان را سخت مي‌كند و مانع از تغيير رنگ آن ها مي‌شود.

سفيد شدن دندان هاي زرد با روغن ميخك و روغن كنجد
روغن ميخك شما را از شر دندان درد نجات مي‌دهد؛ استفاده از اين روغن روي دندان ها مي‌تواند سفيد شدن آن ها را تضمين كند. همچنين  با دو قاشق غذاخوري روغن كنجد هم مي‌توانيد دندان هاي سفيد تري داشته باشيد؛ فقط كافي است كه مثل آب نمك اين روغن را در دهان خودتان غرغره كنيد، البته بهتر است كه اين كار را درست بعد از مسواك زدن و با معده‌ خالي انجام دهيد.

 

سفيد شدن دندان با پوست ميوه
پوست مركباتي مثل ليموترش، پرتقال، پوست موز يا خود توت فرنگي حاوي اسيد هاي مفيدي است كه مي‌تواند در سفيد كردن دندان‌ ها بسيار مؤثر باشد. معمولا اكثر اين ميوه ها آنتي اكسيدان هاي طبيعي زيادي دارند كه مي‌تواند در تقويت لثه ها و مقاومت دندان ها بسيار مؤثر باشند؛ اگر مي‌خواهيد دندان هاي سالمي داشته باشيد، كافي است از پوست ميوه ها استفاده كنيد.

ريحان
مقداري برگ ريحان را در آفتاب خشك و سپس آن ها را پودر كرده و اين پودر را به خمير دندان خود اضافه كنيد. برگ ريحان علاوه بر اينكه به سفيد شدن دندان هاي شما كمك مي‌كند، باعث مي‌شود تا التهاب لثه نداشته باشيد.

چاي سبز
چاي سبز فقط گياه لاغري نيست؛ تانن موجود در چاي سبز از رشد باكتري ها جلوگيري و لكه‌ هاي دندان را تميز مي‌كند. اين چاي سطح فلورايد را افزايش مي‌دهد؛ به اين ترتيب باعث كم شدن فرسايش ميناي دندان مي‌شود.

برگ مريم ‌گلي
با آخرين گياه خانگي سفيد كننده دندان، مريم گلي بيشتر آشنا شويد. ماليدن اين گياه روي دندان ها ميناي دندان را تقويت مي‌كند و زردي آن را كاهش مي‌دهد.

نظر تان درباره اين مواد طبيعي سفيد كننده دندان چيست؟ شما كدام روش را براي زيبايي بيشتر دندان ها انتخاب مي‌كنيد؟ روش هاي طبيعي يا روش هاي جراحي؟ آرزوي مجله دلتا لبخند زيباي شما است.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/9/23 ساعت: ۱۳ توسط:deltahealth :