درد درد

مجله دلتا

درمان خانگي درد شانه

اگر ساعات طولاني پشت ميز كار مي‌نشينيد، پس شانه درد اتفاقي اجتناب‌ناپذير است. براي تسكين و درمان اين درد مي‌توانيد چند كار ساده را در منزل انجام دهيد. با مجله سلامتي دلتا همراه باشيد.

خيلي از شما بيشتر ساعات روز را پشت ميز نشسته‌ايد و در حال كار هستيد و تحرك چنداني هم نداريد؛ همين موضوع باعث مي‌شود كه گاهي اوقات درد آزاردهنده‌اي را در ناحيه كتف و شانه خود احساس كنيد. در اين مواقع مي‌توانيد چند كار موثر را در منزل انجام دهيد تا دردتان آرام بگيرد؛ پس از آن اگر دردها ادامه پيدا كرد و بيش از حد آزارتان داد، براي درمان درد شانه  به پزشك مراجعه كنيد. با اين مطلب مجله دلتا همراه باشيد.

كمپرس سرد
زماني كه دچار شانه درد مي‌شويد، اولين درمان خانگي كه مي‌توانيد به سراغش برويد، استفاده از كمپرس آب سرد در ناحيه درد است. سرما باعث مي‌شود ورم، التهاب و درد كاهش يابد. به اين منظور چند تكه يخ را درون پلاستيك يا حوله نازك بريزيد و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي ناحيه مورد نظر بگذاريد. اين كار را دو يا سه مرتبه در روز انجام دهيد؛ همچنين مي‌توانيد از ژل كمپرس سرد هم استفاده كنيد.

 

كمپرس گرم
يكي ديگر از روش‌هاي موثر براي تسكين درد شانه، استفاده از كمپرس گرم است. كمپرس گرم هم مي‌تواند به درمان درد شانه و كاهش التهاب كمك كند. از كيسه‌آب گرم استفاده كنيد و آن را مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي شانه خود قرار دهيد. همچنين دوش گرفتن با آب گرم هم مي‌تواند سبب كاهش گرفتگي عضلات شود.

ماساژ درماني براي كاهش درد
ماساژ درماني شيوه اي موثر براي درمان درد شانه است؛ زيرا يك ماساژ ملايم به شل شدن عضلات، بهبود گردش خون و رفع گرفتگي كمك زيادي مي‌كند. از كسي كه تدر اين كار سررشته دارد بخواهيد ماساژ را انجام دهد. ماساژ بدن توسط افراد ناوارد گاه سبب تشديد درد مي‌شود. قبل از شروع ماساژ بهتر است دوش آب گرم بگيريد. همچنين از روغن‌هايي مانند زيتون، خردل و نارگيل براي ماساژ استفاده كنيد. بهتر است به يك بار بسنده نكنيد و ماساژ درماني را چند بار در روز انجام دهيد تا درد كاهش يابد.

 

حركات كششي
حركات كششي روش ديگري براي درمان درد شانه است. در ادامه يكي از اين حركات را توضيح مي‌دهيم تا با انجام دادن آن، درد شانه را تا حد قابل توجهي كاهش دهيد.

۱.مستقيم بايستيد، شانه‌هاي خود را بالا ببريد و به مدت ۵ ثانيه در اين موقعيت بمانيد.

۲.تيغه شانه خود را به عقب ببريد و ۵ ثانيه در اين حالت بمانيد.

۳.شانه خود را پايين بياوريد و اين موقعيت را براي ۵ ثانيه حفظ كنيد.

۴.استراحت كنيد و اين حركت را به مدت ۴ تا ۵ دقيقه انجام دهيد.

۵.براي موثر واقع شدن، اين ورزش را ۳ يا ۴ بار در روز انجام دهيد.

 

استفاده از زردچوبه
يك درمان خانگي ديگر براي درمان درد شانه، استفاده از زردچوبه است. زردچوبه حاوي آنتي‌اكسيدان است و خواص ضدالتهابي دارد، به همين دليل درد و تورم را كاهش مي‌دهد. به اين منظور، دو قاشق غذاخوري پودر زردچوبه را با ۱ قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد و آن را روي شانه بماليد، بگذاريد خشك شود و سپس آن را با آب گرم بشوييد. ۲ تا ۳ بار در روز اين كار را انجام دهيد تا درد شما تسكين يابد.

مواردي كه در اين مطلب به آن‌ها اشاره كرديم، برخي از موثرترين روش‌هاي خانگي براي درمان شانه درد است. در نهايت اگر از درمان خانگي نتيجه نگرفتيد و درد شدت گرفت، حتما روند درماني را با مراجعه به پزشك ادامه دهيد.

پيشنهاد مطالعه: براي كسب اطلاعات بيشتر درباره شانه درد، “چه عواملي باعث درد شانه مي‌شود” را مطالعه كنيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/12/8 ساعت: ۱۲ توسط:deltahealth :